▲Top 

Meestal heeft ondersteuning te maken met het vinden van de juiste informatie. Daarom bieden we u toegang tot veel informatie in onze download zone. Als u uw antwoord nog steeds niet hebt gevonden, kunt u uw vraag per e-mail sturen naar info@solivi.be en beantwoorden we deze meestal binnen enkele uren.


Speciaal voor Velbus

Hoewel Velbus een zeer stabiel en eenvoudig te beheren domotica systeem is en gebaseerd is op het veerkrachtige CANbus protocol, is het altijd mogelijk dat u ondersteuning nodig heeft.

Meestal ontstaan problemen tijdens de installatie van het systeem, en 99% van de tijd is dit gerelateerd aan een bekabelingsprobleem. Voor de rest is het meestal niet echt een probleem, maar eerder een vraag om een beetje begeleiding bij het implementeren van extra functies.

Over het algemeen kun je antwoorden op vragen vinden in de verschillende handleidingen en documenten die Velbus verstrekt (die je ook kunt vinden in onze downloadsectie). De Velbus FAQ op hun website is ook de moeite waard om te bekijken (let op dat de Nederlandse versie de meest complete is). Er is ook een groot gebruikersforum waar sommige problemen tussen gebruikers worden uitgewisseld (maar de antwoorden zijn niet altijd de meest efficiënte manier om problemen op te lossen).

Tot slot heb je misschien een professional nodig om je te helpen. Wij bieden de volgende ondersteuning aan onze Velbus-klanten:

  • Korte, snelle vragen die in minder dan 5 of 10 minuten beantwoord kunnen worden, kunnen elke dag (inclusief weekenden) tussen 10:00 en 22:00 uur CET (Brussels tijdzone GMT + 01:00) gratis telefonisch worden afgehandeld voor al onze Velbus-klanten.
  • Dit kan ook via e-mail gebeuren, waarbij het wordt aangeraden om het vlp-configuratiebestand als bijlage mee te sturen en verwijzing te maken naar het moduleadres en kanaal. Het doel is het opsporen van problemen, niet de ontwikkeling.
  • Voor ondersteuning die meer tijd in beslag zal nemen, hebben we onze VMBTSI Telefoonondersteuning via Internet (betaalde service). Hier moeten we overeenkomen over een tijdstip tijdens kantooruren waarin we toegang kunnen krijgen tot uw PC (die aangesloten moet zijn op uw Velbus systeem) met behulp van Chrome Remote Desktop. Op deze manier is het voor U mogelijk om mee te volgen wat we doen op uw systeem en kunnen we tegelijkertijd communiceren via de smartphone.

Opleiding

Er zijn standaard opleidingssessies beschikbaar voor de verschillende producten die we ondersteunen en dit op verschillende niveaus (Installateur, Elektricien, Doe-het-zelver, Eindgebruiker).




  • Voor SOLIVI-producten:
    • SDAUPSA Redundante stroomvoorziening
    • ABF3CH Universele DC-motorenbeheer
    • SDAVGS Geautomatiseerd gordijnsysteem
    • VMBVOX Stemcommandosysteem